Skip to main content
search

Ticaret sicili hizmet hızının arttırılması ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi amacıyla MERSİS İmza Verisi ve Yetki Kabul İşlemleri Modülü hayata geçiriliyor.
GTSO Başkanı Paşa AĞDEMİR, hizmet binamıza ya da notere gitmeden şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin imza beyannamelerini elektronik ortamda ücretsiz olarak temin edebileceklerini bildirdi.Söz konusu uygulama bugün itibarıyla odamız bünyesinde faaliyet gösteren Gemlik Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde devreye alınacaktır.

Ticari işletmelerin işlem hızlarını arttırmak ve bürokrasiyi azaltmak amacıyla 1 MART 2022 tarihi itibarıyla Odamız bünyesinde faaliyet gösteren Ticaret Sicili Müdürlüğümüzde dijital imza uygulaması devreye alınmıştır.

Bu uygulama ile; 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40 ıncı maddesinde şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin imza verilerinin, mevcut olması halinde kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan verilerden elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi düzenlenmiş ve böylece hali hazırda fiziki olarak Ticaret Sicili Müdürlüklerine verilmesi gereken imza beyannamesinin elektronik ortama taşınması amaçlanmıştır.

Böylelikle kişilerin notere veya hizmet binasına gidilmeden yetkili kişilerin imza örneklerinin dijital ortamdan ücretsiz olarak alınması hedeflenmiştir.

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) ile bu kapsamda yürütülen entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır. Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir.

Diğer taraftan, şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturulmuştur.

Dijital imza uygulamasına ilişkin anlatım videosuna;
https://mersis.gtb.gov.tr/Videolar/Common/Dijital%20%C4%B0mza%20Beyannamesi.mp4 
linkinden ulaşabilirsiniz.