Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Birliğimiz arasında 08.09.1992 tarihinde imzalanan ve 01.08.2024 tarihinde
yenilenen protokole istinaden, geçiş belgelerinin dağıtımı Birliğimizce yerel Odalar ve Borsaya bağlı dağıtım
ofisleri vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir.
Geçiş Belgesi Dağıtım Esasları Yönergesinin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “Firma
adına geçiş belgesi ile ilgili işlemleri yürütebilmesi için taşıt sürücüsüne/firma yetkilisine çıkartılmış
vekaletname örneği (GEBOS ve e-Devlet üzerinden yetkilendirme yapılması durumunda istenilmez).” hükmü
çerçevesinde, firma adına işlem yapacak şoför/temsilcilerin GEBOS-2 üzerinden kayıt edilmesine olanak
sağlanmış ve firma adına işlem yapacak temsilcinin sistem üzerinde kaydı olması halinde geçiş belgesi
tahsisinde fiziki vekaletname aranmaması yönünde kolaylık sağlanmıştır.
Bu arada, konu hakkında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından alınan yazıda, e-Devlet üzerinden de
yetkilendirme yapılabilmesine yönelik gerekli altyapı çalışmalarının tamamlandığı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, 15/04/2025 tarihinden itibaren geçiş belgesiyle ilgili işlemleri yürütecek kişiler, GEBOS-2
üzerinden ya da e-Devlet kapısından “Geçiş Belgesi Teslim Muvafakat İşlemleri” hizmeti kullanılarak
yetkilendirilebilecek olup, 15/05/2025 tarihinden itibaren vekaletname örneğiyle işlem yapılması
uygulaması sona erdirilecektir.
Uygulamanın 15/05/2025 tarihinde devreye alınacağı, bu tarihten sonra fiziki vekaletname örneği ile işlem
yapılmayacağı ve GEBOS-2 ya da e-Devlet kapısından firma temsilcilerine ilişkin kayıtların tamamlanarak
gerekli hazırlıkların yapılması hususunda gereğini rica ederiz.